MVO

Over ons - Wie we zijn - MVO

Het MVO-beleid van Baker Tilly kenmerkt zich door het lokale karakter ervan. Daar zit volgens ons ook de kracht. Medewerkers (en vestigingen) geven wij de ruimte én de middelen (in tijd en in geld) om zelf de meest passende vorm te vinden om respectvol om te gaan met het milieu en om maatschappelijke initiatieven te omarmen en te ontplooien. Door het (vaak) lokale karakter van deze activiteiten is de persoonlijke inzet en betrokkenheid van partners en medewerkers groot.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is zoveel meer dan groen of duurzaam zijn. In deze tijd is het vanzelfsprekend dat organisaties er alles aan doen om milieubewust te handelen en een bijdrage te leveren aan maatschappelijke initiatieven, zoals het sponsoren van sportverenigingen en goede doelen. Dat geldt ook voor Baker Tilly. We onderscheiden ons daarin niet van onze concurrenten. Waarmee we ons wel onderscheiden is de manier waarop we onze kennis delen met de maatschappij en onze medewerkers. Want ook dat is MVO in onze ogen.

Maatschappelijke initiatieven

Wij vinden dat wij met de inzet van onze eigen wijsheid een verschil kunnen maken. Daarom zetten wij onze kennis ook in voor maatschappelijke projecten. Op die manier ondersteunen we grotere en kleine maatschappelijke initiatieven die zich op hun beurt inzetten voor mens, cultuur en natuur. Zoals bijvoorbeeld de stichtingen Lucie Burgers, Future for Nature, Goede Mensen, Bio Kinderrevalidatie en Metropool Zwolle.

Ruimte geven aan ondernemerschap

Baker Tilly wil ondernemerschap stimuleren en ruimte geven. Onze partners zijn zelf ook ondernemer; ondernemerschap zit in ons DNA. Om die reden zijn enkele partners van Baker Tilly in de rol van jurylid betrokken bij diverse ondernemerscompetities. Ook dat is het doorgeven van kennis. Ondernemers die deze competities winnen, hebben op hun beurt ook weer een aandeel in de maatschappij. Bijvoorbeeld doordat zij duurzaam ondernemen, voor veel werkgelegenheid zorgen, van toegevoegde waarde zijn in de regio of een bijzonder familiebedrijf zijn. Voorbeelden van deze ondernemerscompetities zijn: Zeeuws Familiebedrijven Award (in samenwerking met Zeeland Business), Zaanse Startersprijs, Ondernemer van het jaar & Starter van het jaar (Regio Zwolle Congres), Enactus. Daarnaast zijn partners en medewerkers als vrijwilliger betrokken bij ondernemersclubs, zoals VNO-NCW West.

Deel je eigen wijsheid

Ons ondernemerscollege is een ander mooi voorbeeld van kennis delen. Bevlogen sprekers delen in een kwartier tijd hun kennis en passie en inspireren daar ondernemers mee. Wij nemen deze colleges op en bieden ze gratis aan op ondernemerscollege.nl. De BV Nederland is onze primaire doelgroep. Maar de colleges zijn zó leuk, leerzaam en toegankelijk, dat ze eigenlijk voor iedereen die nieuwsgierig en leergierig is interessant zijn. In de afgelopen jaren zijn uiteenlopende onderwerpen de revue gepasseerd, zoals kunstmatige intelligentie, investeren in je bedrijfscultuur, blockchain, werken aan klantrelaties, en leiding geven.

Meer weten? Ik help u graag!

Heeft u vragen over onze dienstverlening? Wilt u weten hoe ik u hierbij kan helpen? Neem gerust vrijblijvend contact met mij op.