Zwanenberg Food Group: van lokale familieslagerij tot internationaal foodbedrijf

Aldo van der Laan still.jpg

Zwanenberg Food Group besloot twintig jaar geleden de slachterijen te verkopen en zich volledig te richten op geconserveerde voedingsmiddelen en vleesverwerking. Deze focus bracht een enorme groei met zich mee. Met de meest recente overname van Struik Foods (eind 2019) en de Unox-fabriek van Unilever is het einde van de groei nog niet in zicht. ‘Chairman’ Aldo van der Laan vertelt het waarom achter deze transitie en het belang van het volgen van de markt voor de innovatie van de voedingsmiddelen.

Over Aldo van der Laan

Aldo van der Laan neemt na de verhuizing van Zwanenberg Food Group naar Almelo vrij snel de rol als CEO over van zijn vader. Dankzij zijn pioniersgeest weet Aldo het bedrijf uit te laten groeien tot een wereldspeler van formaat. In 2008 gaf hij het stokje door aan de volgende generatie: zijn zoon Sjoerd. Nu geeft Aldo de directie gevraagd én ongevraagd advies en is nog steeds zeer nauw betrokken bij de overnames.