Hoe een simpele oplossing het betalingsverkeer op zijn kop zette

Guido-Berben.jpg

Heb jij al eens een ‘Tikkie’ uitgedeeld? Vast en zeker. Tikkie telt na twee jaar al ruim vier miljoen gebruikers. Niet zo gek, want terugbetalen na bijvoorbeeld een etentje is met deze betaalapp wel heel simpel. Volgens Guido Berben dé reden van het succes. Een college over hoe Tikkie bij de ontwikkeling van de app de gebruiker centraal zette en nu hetzelfde doet met hun oplossing voor bedrijven.

Over Guido Berben

Meer dan 87% van de gebruikers van Tikkie betaalt binnen één dag terug. Dat maakt Tikkie ook interessant voor bedrijven. Guido Berben, bij de startup van ABN AMRO verantwoordelijk voor Tikkie voor Bedrijven, denkt samen met organisaties na over hoe Tikkie zakelijk ingezet kan worden. Guido’s werk leidde al tot mooie samenwerkingen met KLM, verzekeraar Achmea, SPAR, universiteiten en  goede doelen.