Baker Tilly benoemt Janneke Brink-Daamen tot lid Raad van Bestuur

Janneke Brink-Daamen zal op 1 september 2023 toetreden tot de Raad van Bestuur van Baker Tilly. Ze neemt de positie over van Ronald Houtveen, die na een overdrachtsperiode op 1 januari 2024 terugtreedt uit de Raad van Bestuur en Baker Tilly zal verlaten. De benoeming van Janneke Brink-Daamen is onder voorbehoud van toetsing door de AFM.

Janneke Brink-Daamen is een bevlogen en inspirerende leider met een heldere visie. Zij is sinds 2018 voorzitter van de Raad van Bestuur van Tergooi Medisch Centrum, een regionaal ziekenhuis met 3.000 medewerkers en een omzet van € 290 miljoen. In de periode 2008-2018 bekleedde Janneke Brink-Daamen verschillende leidinggevende functies bij diverse zorginstellingen: UMC Utrecht, Erasmus MC en Rijnstate. Tussen 1996 en 2008 was ze werkzaam in de financiële dienstverlening. Ze werkte bij OHRA Bank/Delta Lloyd Groep en ING Groep, waar ze haar loopbaan is gestart. Janneke Brink-Daamen studeerde bedrijfskunde in Groningen.

Joke Hoekstra, voorzitter van de Raad van Commissarissen: “De Raad van Commissarissen is verheugd dat Janneke Brink-Daamen toetreedt tot de Raad van Bestuur. Ze is een ervaren bestuurder met een succesvolle loopbaan buiten onze sector. Haar leiderschapsstijl is te kenmerken als sociaal, verbindend en pragmatisch. We verwachten dat haar kennis en ervaring van grote betekenis zal zijn voor Baker Tilly. Ronald Houtveen heeft sinds zijn start bij Baker Tilly in 2018 een grote bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van ons bedrijf tot een kwaliteitsgerichte en lerende organisatie. Ronald is een grote aanjager van innovatie en cultuurverandering. Daarvoor zijn we hem zeer dankbaar.”

Ronald Hoeksel, bestuursvoorzitter: “Ik ben ontzettend blij dat Janneke ons team komt versterken. Zij heeft bewezen dat ze sterk is in het opbouwen van organisaties. Haar leiderschap is gericht op het samen bereiken van resultaten en ze heeft een heldere visie. Ik zie er zeer naar uit om met Janneke te gaan samenwerken. Ronald Houtveen zal ons na een overdrachtsperiode aan het einde van dit jaar verlaten. Hij is met zijn deskundigheid, commitment en collegialiteit van grote waarde voor Baker Tilly en ons team. Hij gaf met visie en daadkracht leiding aan ons veranderprogramma ‘Now, for tomorrow’, dat cruciaal is voor de huidige kracht van onze organisatie.”

Janneke Brink-Daamen: "Ik heb Baker Tilly leren kennen als een organisatie met gedreven mensen, die graag op persoonlijke wijze de beste ondersteuning willen bieden aan hun klanten. Deze ambitie is voelbaar en geeft energie om samen vorm te geven aan de veranderingen waar de markt om vraagt. Ik kijk er naar uit daaraan bij te dragen."

De Raad van Bestuur van Baker Tilly bestaat per 1 september 2023 uit Ronald Hoeksel (voorzitter), Janneke Brink-Daamen, Ronald Houtveen (tot 1 januari 2024) en Erik Moens.

De laatste wetgeving en tips voor uw industrie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief