Skip to content
foto van kantoor met bomen

Groei Baker Tilly zet door in 2022

Omzet stijgt naar € 115 miljoen, aantal medewerkers 889

Baker Tilly (Netherlands) N.V. realiseerde in 2022 een omzetgroei tot € 115 miljoen (+9,3%). In 2021 bedroeg de omzet € 105 miljoen.

Stabiele Top-10 speler

Bestuursvoorzitter Ronald Hoeksel kijkt tevreden terug op 2022. “Met dank aan de inzet van onze medewerkers en het vertrouwen van onze klanten bleef Baker Tilly vast op koers. We hebben met een mooi financieel resultaat onze positie als top-10 speler stevig geconsolideerd. De coronamaatregelen liepen vorig jaar weliswaar ten einde, maar de oorlog in de Oekraïne en de daaropvolgende inflatie leidden tot veel onzekerheid in de markt. We zien dat het onze klanten ook in 2023 raakt.”

Meer klanten, meer omzet

Ronald Hoeksel zag in 2022 opnieuw een grotere vraag naar de diensten van Baker Tilly. “Vooral de toenemende vraag naar onze adviesdiensten draagt bij aan onze omzetstijging. We richten ons primair op MKB-bedrijven en organisaties in de publieke sector. Door de inspanningen en deskundigheid van al onze medewerkers zagen wij onze klantenportefeuille toenemen. Het bewijst dat onze focus op customer intimacy en productverbreding zijn vruchten afwerpt. Een goed voorbeeld daarvan is onze vernieuwde advisering op het gebied van ESG.”

Arbeidsmarkt en diversiteit

Baker Tilly ervaart de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt. Volgens Hoeksel blijft het een uitdaging om getalenteerde medewerkers te werven en te behouden. “We zetten alles op alles om goede mensen aan ons te verbinden. Dankzij de instroom van 242 nieuwe collega’s hadden we eind 2022 889 medewerkers.”

Diversiteit en inclusie zijn speerpunten van Baker Tilly. Hoeksel: “Iedereen moet zich bij ons veilig, geaccepteerd en gewaardeerd voelen, ongeacht wie je bent of waar je vandaan komt. Daar zetten we hard op in. De verhouding mannen-vrouwen ligt nu op ongeveer 60-40 procent en ook van de tien nieuwe partners per 1 januari 2023 zijn er vier vrouw, dus dat beweegt de goede kant op.”

Groei richting 2027

 Baker Tilly heeft een goede uitgangspositie om verder te groeien volgens Hoeksel, die wil meedoen in de consolidatiebeweging in de sector. “Schaalvergroting is een voorwaarde om te kunnen blijven investeren in kwaliteit en productverbreding. Daarnaast is groei noodzakelijk om als werkgever de beste carrière- en ontwikkelkansen te bieden.” Baker Tilly ligt met een autonome omzetstijging tot € 115 miljoen op koers richting € 200 miljoen omzet in 2027, maar onderzoekt ook groei door overnames van accountants- en advieskantoren. “Voorwaarde is dat ze qua kwaliteit en dienstverlening in onze strategie passen”, benadrukt Hoeksel.

Samenstelling Raad van Bestuur

 Baker Tilly maakte onlangs bekend dat Janneke Brink-Daamen per 1 september is benoemd als lid van de Raad van Bestuur. Ze neemt de positie over van Ronald Houtveen, die na een overdrachtsperiode op 1 januari 2024 terugtreedt uit de Raad van Bestuur en Baker Tilly zal verlaten.

Lancering nieuw online magazine

Vandaag verschijnt Meet Baker Tilly, een interactief online magazine met een terugblik op 2022. Meet Baker Tilly komt in de plaats van het Transparantieverslag en bevat relevante informatie voor onze stakeholders. Wat zijn de highlights van 2022? Waar zijn we trots op? Welke nieuwe projecten en/of diensten zijn ontwikkeld, en hoe zijn deze bij collega’s ‘geland’? Welke collega’s of teams hebben het verschil gemaakt? De verhalen gaan over thema’s als werkgeverschap, kwaliteit, ESG, ontwikkeling en innovatie.


Voor meer informatie:

Baker Tilly, afdeling Marketing & Communicatie
Inger Harteman | T: 06 57 88 43 18 | E: [email protected]

De laatste wetgeving en tips voor uw industrie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief