Skip to content
Gepubliceerd op: 21 februari 2018
Type publicatie Klantverhalen
Gerelateerde onderwerpen
2017 was een goed jaar voor de Van Doorn Groep. Het Rotterdamse havenbedrijf dat containers verkoopt, verhuurt en repareert en daarnaast een zeilmakerij en reclamebureau heeft, groeide van 25 naar 42 werknemers. "Bij zo'n verandering is goed advies cruciaal", vertelt directeur Rob van Doorn. "Over financiering en fiscaliteiten bijvoorbeeld, maar ook over het inzetten van winst en liquiditeit. Bij Baker Tilly krijg ik snel én goed antwoord op tal van vragen die mij als ondernemer bezighouden. Het resultaat? Snel kunnen schakelen en op het juiste moment de juiste beslissing kunnen nemen."

De Van Doorn Groep is een relatief kleine speler in de containerbranche in de haven van Rotterdam, maar wel één die al bijna 40 jaar meespeelt. Het bedrijf heeft de crisis goed doorstaan. Een kwestie van blijven ontwikkelen en investeren, ook - of misschien vooral - als het minder gaat, aldus Van Doorn. Om die reden heeft hij bijvoorbeeld, toen de kans zich voordeed, enkele jaren geleden een reclamebureau overgenomen. "We kunnen onze klanten nu nog meer bieden: ook bedrijfsuitingen en reclameboodschappen op containers en zeilen."

 Baker Tilly kan alles aanbieden. Dat is voor mij de meerwaarde. 

Bijsturen op groei

In 2016 scoorde Van Doorn een grote klant, te groot voor het huidige personeelsbestand. Er moesten mensen bij. In een jaar tijd groeide het bedrijf van 25 naar 42 werknemers. "En dan kun je wel wat advies gebruiken. Op het gebied van contracten en arbeidsrecht bijvoorbeeld", geeft Van Doorn aan. "Vragen hierover leg ik neer bij Baker Tilly, bij onze accountant Pieter Perdijk. HR is niet zijn expertise, maar hij weet precies aan wie hij mijn vraag moet doorspelen. Ik krijg dan in no-time een antwoord waar ik direct mee verder kan. Dat is wat telt. Dat is voor mij ook de meerwaarde van Baker Tilly: ze kunnen alles aanbieden. En ik heb maar met één contactpersoon, Pieter, te maken."

  • Lees verder over een actueel thema op HR-gebied: AVG, wat is mijn informatieplicht als werkgever?

Lees hier verder
Foto van man voor containers

Continuïteit en opvolging

Pieter Perdijk is vanaf medio 2016 betrokken bij Van Doorn. Zo'n vijf, zes keer per jaar zit hij met Rob om tafel om de lopende zaken door te nemen en ze spreken elkaar daarnaast ook vaak telefonisch. Het contact is goed en het vertrouwen is groot. "We zijn allebei voor Feyenoord. Dat is wel een basisvoorwaarde", grapt Van Doorn. Het typeert de relatie tussen beide mannen: echt Rotterdams, no-nonsens. "Pieter speelt kort op de bal. Daar hou ik van." De nuchterheid in zaken komt ook aan bod als het gaat om de opvolging. Van Doorn is 50 en heeft een zoon en een dochter die in de zaak werken. "Gaan ze me opvolgen of niet? Ook daar praten we over. Het is nog niet aan de orde, maar dit zijn beslissingen waar je langer over na moet denken. Het is goed om daar een expert bij te hebben", meent Van Doorn.

  • Lees de blog: bedrijfsopvolging, iets om nú te regelen

Lees de blog hier

Alles onder één dak bij Baker Tilly

Veel van onze klanten zijn mkb-ondernemingen. Onze adviseurs bieden concreet advies en direct toepasbare oplossingen. Of het nu gaat om een perfecte, geautomatiseerde administratie, fiscale vragen of internationaal ondernemen. 

Dit bericht is meer dan zes maanden geleden gepubliceerd. Omdat wet- en regelgeving continu in beweging is, raden wij u aan met uw Baker Tilly adviseur te bespreken of de informatie in dit bericht actueel is en gevolgen heeft (of mogelijkheden biedt) voor uw situatie. Uw adviseur praat u graag bij over de laatste stand van zaken.

De laatste wetgeving en tips voor uw industrie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief