Samen met uw medewerkers naar een nieuwe toekomst

Hoe ziet u de toekomst voor uw organisatie na de coronacrisis? Inmiddels zijn we allemaal wel enigszins bekomen van de eerste schok in deze onzekere periode. De tijd is nu gekomen om een pas op de plaats te maken en te evalueren hoe de organisatie er nu voor staat. Dit betekent dat u terugkijkt hoe de afgelopen tijd is verlopen, maar zeker ook door te bezien welke positieve aspecten hiervan behouden of versterkt kunnen worden. Want, willen we na deze crisis zo snel mogelijk terug naar hoe het was? Of grijpen we dit aan om echt tot een nieuwe, verbeterde situatie te komen?

Eén van de effecten van de coronacrisis is dat voor veel bedrijven thuiswerken volop aan de orde is. Geboren uit nood, maar thuiswerken lijkt “here to stay”. Uit onderzoek van Intermediair blijkt dat 49% van de medewerkers ook na de coronacrisis graag (deels) wil blijven thuiswerken. Politieke partijen werken aan een “recht op thuiswerken”. En door bedrijven waar thuiswerken niet aan de orde was, wordt voorzichtig positief gereageerd op de nieuwe situatie. Geeft de coronacrisis hiermee een impuls aan ‘het nieuwe werken’?

Omdat uw medewerkers voornamelijk vanuit huis werken, zal het als werkgever wel even wennen zijn om uw medewerkers niet dagelijks te zien. Toch verwachten wij dat u ervaart dat de productiviteit hier niet direct onder te lijden heeft. Weet u wat uw medewerkers vinden van het werken vanuit huis? Het bepalen van de voor- en nadelen van deze situatie en welke zaken behouden kunnen blijven in de toekomst, doet u uiteraard samen met uw medewerkers. Inzicht in hoe uw medewerkers het thuiswerken ervaren, levert concrete adviezen over verbetermogelijkheden binnen uw organisatie en waar u goed aan doet om te behouden voor de toekomst. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld de samenwerking binnen de organisatie versterken en productiviteit van uw teams laten toenemen. Een bijkomend voordeel is dat u met dit inzicht en acties ter verbetering de betrokkenheid van uw medewerkers bij uw organisatie kunt vergroten.

Baker Tilly heeft het Belevingsonderzoek Thuiswerken ontwikkeld die u inzicht geeft in hoe uw teamleden het thuiswerken ervaren en beoordelen op de volgende thema’s:

  • werk-privé balans
  • ontwikkeling
  • online vergaderen
  • samenwerken
  • contacten met klanten en externe relaties
  • leiderschap in de thuiswerkperiode

U ontvangt een uitgebreide rapportage met de conclusies in combinatie met ons advies en belangrijkste verbetertips. Hiermee kunt  u een positieve wending geven aan deze situatie samen met uw team. Zo loopt u voorop in deze transformatie en komt u als onderneming sterker uit deze crisis.

Contact

Wilt u onze scan inzetten bij uw organisatie? Of heeft u nog vragen over de scan? Neem dan contact op met Senior HR Consultant Marleen de Vos (06 38 82 01 96) of laat uw contactgegevens achter in het onderstaande formulier.

Contactformulier

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  • 06-12345678
  • U geeft hierbij toestemming dat Baker Tilly uw gegevens gebruikt om contact met u op te nemen over de scan. Uw gegevens slaan we alleen voor dit doel op. Meer informatie over het verwerken van uw data vindt u in ons privacy statement.